SAYFALAR

20 Eylül 2021 Pazartesi

LİDER OLMAK

Demirel anlatıyor; “39 yaşında Başbakan oldum. Ana muhalefet lideri İsmet İnönü idi. Yeminle söylüyorum, onunla görüşmeye giderken dizlerim titrerdi. Ben alt tarafı Çoban Sülü. O ise meşhur Garp Cephesi kumandanı, Cumhuriyet’in İkinci Adamı idi.” diyor Süleymen Demirel.

O zamnlar gazeteler yazdı.

Seçimlerden yüzde elli oy alarak başbakan olan Süleyman Demirel, meclisin ilk günü meclis binasında İsmet İnönü ile karşılaşır.

İnönü sorar;

"Meclisin kaç merdiveni var, Süleyman biliyor musun?" diye.

Demirel,

"Bilmiyorum!" der ve beklemediği bir soruyu yanıtsız bıraktığı için içten içe iyice bozulur. Mahçup olur.

Birkaç gün sonra yine mecliste İnönü'nün yanına giden Süleyman Demirel kulağına eğilerek;

"Efendim, meclisin 220 merdiveni var!" der.

Eski Kurt;

"Kime saydırdın? Yanlış olmasın !" diye tekrar sorar Demirel'e.

Demirel;

"Hayır efendim, bizzat kendim saydım! der.

Ve bunun üzerine İnönü şöyle der;

"Bak Süleyman, lider odur ki, zor işlerle uğraşır. Liderler basit işleri kendileri yapmaz, başkasına yaptırır. Mesela ben meclisin kaç merdiveni olduğunu bilmiyordum. Sana saydırdım ve öğrendim." der.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder