SAYFALAR

6 Ağustos 2023 Pazar

ADAMA GÖRE


Hikaye bu ya; Padişahın biri, bir imamla bir Bektaşi dedesini huzura kabul buyurmuş ve onları sorgudan geçirmiş.

Önce imama;

-İmam efendi, içki var mı ?
-Haşa sultanım !
-Kumar var mı ?
-Sümme haşa sultanım !
-Kadın kız ayakları var mı ?
-Elfi elfi haşa sultanım !

Padişah kuşağından bir altın çıkarıp imama hediye etmiş.

Sonra dönmüş alevi dedesine;
-Erenler içki var mı ?
-Akşamdaaaan akşama sultanım !
-Kumar var mı ?
-Arada sırada oynarız sultanım !
-Kadın kız ayakları var mı ?
-Eh işte, o da oluyor bazen sultanım !

Padişah kuşağından bir kese altın çıkarıp dedeye hediye ediyor.

Bunu gören imam padişaha çok içerliyor fakat bir şey de diyemeyip,  soruyor;
-Sultanım bu nasıl bir iştir !
-Ben içki içmem, kumar oynamam, harama uçkur çözmem...
-Bana bir altın verdiniz, bütün bu süfli işleri yapan dedeye bir kese altın verdiniz.
-Ben bundan bir şey anlamadım ! deyince imam.

Padişah :
-İmam efendi senin hiçbir masrafın yok. Ama dedenin masrafları çok. Onun için ona fazla verdim. der.

Eee..... Emekliye seyyanen zamma gerek yok, yüzde yirmi beşlik zam bile çok fazladır.
Bu kesimin et, süt, yumurta yeme.....
Arabaya binme, tatile gitme......
Otellerde konaklama,
Eğlenlenmeye, dinlenmeye.....
Yeni kıyafetler almaya, ailece lokantaya gitmeye, kitap dergi alma, vb gibi hiçbir masrafı yok.

Padişahım çok yaşa... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder