SAYFALAR

5 Mayıs 2021 Çarşamba

SUÇLU BİZ MİYİZ

Geçenlerde yine anlatmıştım;

Karadenizli odun yapmak için elinde baltası ile ormana gider. Birden karşısına bir ayı çıkar ve saldırır. Kurtulmak için can havlı ile baltasını ayının kafasına vurur ve ayıyı öldürür.

Olaya şahit olan ve kendini çekemeyen bir komşusu gider karakola ihbarda bulunur. Savcı da dört jandarma yollayarak ayıyı öldüren Karadenizliyi yakalatır. Derdes edip üç dört gün nezarette tuttuktan sonra ifadelerini alıp, yalla hakimin karşısına gönderirler. Hani burası Türkiye. Adalet mülkün temelidir ya. Çok güzel.

Hakim sanık Karadenizliyi iyice dinledikten sonra “Ayı öldürülür mü? Sen büyük suç işledin.” Der ve döner katibine, “Yaz kızım. Falanca oğlu falanca, falan günü ormanda karşılaştığı ayıyı elindeki balta ile kafasına vurup ölmesine sebep olmuş ve ağır bir suç işlediği, delillerden, kendi ifadelerinden ve şahit beyanlarından anlaşılmış olup bu şahsın 4 yıl 9 ay hapsedilmesine, olayda kullandığı baltanın zapt edilmesine, bir daha aynı suçu işlerse bu cezanın iki katının verilmesine.” Diye hakim devam ederken, bizim Karadenizlinin içine ateş düşer ve;

“Bir dakika hakim Bey!” der hakimin sözünü keser. “E okadar hapis yatacağıma ayı beni yeseydi daha iyiydi öyle mi?” der.

Hakim; “Burası Türkiye Cumhuriyeti. Adalet mülkün temelidir ve burada kanunlar var. Kanunlar konuşur. Biz o var olan kanunları uyguluyoruz.” Der.

Karadenizli; “Hakim bey haçan o kanunları kim yaptı? Bir ayıdan sebep insana o kadar ceza verilir mi?” der.

Hakim; “Meclis var. Millet vekilleri var. Kanunları onlar yapar. Ayılarla ilgili bu kanunu da onlar yaptılar. Ben de ona göre sana ceza veriyorum.” Der.

Karadenizli; “O ki o mecliste ayının adamları var, onun için kanun yapıyorlar da benim ki adamım yok, e.. sizde o zaman beni asın öleyim de kurtulayım bari hakim bey.” Der.

Esas konuya giriyorum ve şimdi çok merak ediyorum, o mecliste bilim kurulunda herkesin adamları var, onların lehine yasa çıkarıyor, karar alıyorlar da, 65 yaş ve üstünün hiç mi adamı yok?

Bu 65 yaş ve üstünden ne istiyorlar? 65 yaş üstünde bir vatandaş olarak bunu öğrenmek benim en doğal hakkımdır. İki yıla yakın hep 65 yaş üstüyle uğraşıyorlar. 65 yaşlarla alıp veremedikleri bir şeyler mi var acaba? Bu adamların 65 yaş üstünde hiçbir yakınları yok mu? Veya bu 65 yaş üstünü savunacak, düşünecek hiçbir adam yok mu?

İki yılda cezalı saatleri ezberlemekten ve ne zaman açılıp ne zaman kapanacağımızı anlamaktan bir hal olduk. Bulmaca gibi; bir gece yarısı, bir gün ortası, bir gün açık, üç gün kapalı. İki saat açık, sekiz saat kapalı. Saatler devamlı değişiyor.

Her şeyin istatistiğini yapıyorlar, kafaları her şeye eriyor da, en çok kaç yaşında olanlar ceza alıyor? Onu kamuoyuna niçin açıklamıyorlar? 65 yaş üstü bu yasakları akıllarında nasıl tutsunlar? Zaten çoğu demans hastası. Halıyla en çok cezayı da onlar alıyorlar.

Bu pazar günü öyle alış veriş için gizli gizli, polisten korka korka evden dışarı çıktım. Hem yürüyüş yapıp hem de ev için zaruri ihtiyaçları alacaktım. Dediler ki tam kapama var, cezayı yersin! Ben de güya tenha yerlerden giderek ihtiyaçlarımı aldım ve hemen geri eve döndüm. Bütün büfeler, alış veriş merkezleri açık. Metro ve belediye araçları ful çalışıyor. Bu nedir Allah aşkına? Bizleri mi kandırıyorlar? Sadece 65 yaş ve üstü evlerinde hapis.

Saygı değer sayın yöneticilerimiz madem faydası yoktu 65 yaş üstü insanlara aşı neden yaptırdınız? Birde o iğne acısını niçin yaşattınız? Faydası var ise tekrar neden kısıtlama yapıp 65 yaş üstündekileri evlere hapis edip canlarından bezdiriyorsunuz?

65 yaş üstündeki bir insan özel arabasıyla şehirler arası seyahat etse kime ne zararı olacak? Otobüsle, Uçakla giderse tehlike yok. Kendi özel arabasıyla giderse tehlikeli. Ben buna hiç inanamadım.

Şehirler arası gidebilmek için E-başvuru dan izin almak için baktım, 'Başvuru Belgesi gerekli' diyor, eğer yoksa formu doldurup yollayamıyorsun. O istenen belgede 'Ölüm Belgesi veya Sağlık' sorunuymuş. Bir ilden diğer bir ile gitmek için ille ölmemiz mi, veya bir yakınımızın ölmesi mi gerekiyor?

Bütün bunlar bana çok komik geliyor ve biraz da bu yasaklar ekonomiyi düzeltmek için kullanılıyor galiba? Veyahut ta bu açılış kapanış işlerini cemaatler ayarlıyor galiba? Otobüs firmalarının kazanması için cemaatler devreye giriyor ve kanun yok nizam yok. Bugün yasaklayalım, yarın serbest edelim diye karar alıyorlar ve olanlar yine vatandaşa oluyor. Eğer öyleyse çok yanlış. Şimdi de tam kapanma ile alkollü içki satışını yasaklamışlar. Allah aşkına satılan alkollü içkinin Covid-19 virüsü ile ne ilişkisi var?

Türkiye de en zengin zümrenin iktidar yandaşları olduklarını, televizyonlarda para sayarken, veya uyuşturucu çekerken herkes görüyor ve biliyor. Ekonomiyi kurtarmak için ne gerek var ona buna ceza yazmağa. İktidarın yaptığı kongrelere ceza yazın. Zaten hastalık yayılmasında onların suçu var ve ekonomi de düzelsin. Gariban takımı zaten fakir, bırakın onlara ceza yazmağı.

Karadenizliden değilse, 65 yaş üstünün adamı yok diye, hep onlar cezalanacak evlerde hapis kalacaklar. Nerde ise bu illet hastalık Covid-19 virüsünü da 'onlar çıkardı' deyip ondan sebep te bu 65 yaş üstünü suçlayacaklar. Eğer onlar suçluysalar o zaman bırakın da ölsünler bari.

Ha online sistemden iki defa özel arabamla il dışı gitmek istedim, ben izin alamadım. Alanlar nasıl alıyorlar, onu da çok merak ediyorum. Gerçi pekte bir şey anlayamadım ama işte bana gelen cevaplar;

1. Cevap:
Kurum Tarafından Verilen Cevap

21.04.2021: SADECE İKAMET ADRESİNE SEYAHAT İZİN BELGESİ DÜZENLENMEKTEDİR

2. Cevap;
Kurum Tarafından Verilen Cevap

22.04.2021: ÇİFTÇİ BELGESİ OLAN KİŞİ BELGEYİ İBRAZ ETTİĞİ TAKDİRDE SADECE ÇİFTÇİ BELGESİ SAHİBİ İZNE TABİ DEĞİLDİR


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder