SAYFALAR

17 Mart 2014 Pazartesi

BİNDİK BİR ALAMETE

Çanakkale savaşında 300.000 askerimiz şehit oldu. Bir o kadar da, belki de daha fazla diğer devletlerden olmuştur galiba. Şimdi bakıyorum herkes kahramanlıktan bahsediyor. 

Düşman gemilerine nasıl mayınlar döşendiğinden. 57. Alayımızın bütün askerlerinin şehit edildiğinden ve ona saygıdan hala daha Ordumuzda 57. Alayın boş tutulduğundan bahsediliyor. Bu kahramanlar hakları olduğu gibi bizlere anlatılıyor. Hepsine Allahtan gani gani rahmet diliyorum. 

O yıl Tıbbiye de mezun vermemiş. Hepsi savaşa alınmışlar ve şehitlik mertebesine ulaşmışlar. Şimdi başımızı iki elimizin arasına alalım ve birlikte düşünelim. Hadi ben cahilim düşünemiyorum. Sizlerin de çoğunuz benim gibisiniz. Öyleyse sözüm ona her şeyin fikir babası, okumuş ulemalarımız, her şeyi bilmiş yutmuş, kıl aldırmayan aydınlarımız, televizyonlara çıkıp ta ahkam ki kesiyorlar, hiç birinin acaba bu Çanakkale savaşı niçin oldu? Sebebi ne idi? Anlatan veya araştıranı hiç duydunuz mu? 

Yok kahramanlıklar yapmışız. Hep onlar anlatılıyor. Yaa zaten iş başa gelince bu kadar şehit verip kahramanlıklar yapılır. Esas o sıralarda ki yurtta çevrilen dolaplar araştırılıp su yüzüne çıkarılması gerekmez mi? Var mı bunu yapan bir akıllı aydın? Yoksa yine ben mi yanılıyorum? Durup dururken dünya milletlerini biz Türkler oraya çağırıp ta sonra kahramanlıklarımız anlatılsın diye öldük ve onları da öldürdük mü? Öyle yaptıysak çok ayıp etmişiz. Yoksa Anzağından, İngilizi, Fransızı, İtalyanı, Yunanı, Bulgarı ne işleri vardı Çanakkale Boğazında? Ben yaldızlı laflar bilmediğimden fazla uzatmadan direk söyleyim.

Aynen bugünkü gibi, daha sonra Çanakkale de bizimle savaşan dış düşmanların teşviki ile, içer ki hain ve satılmış düşmanların faaliyetleri, halkı kandırarak devlete karşı ayaklandırmalar ve bunun neticesin de güya halkı kurtarmak için Vatanımızı işgal etmek istemeleri. Esas sebep bu. Irakta da böyle olmadı mı? Ezilen halkı kurtarmak için girdiler. 2,5 milyon kişiyi öldürdüler. 2 milyon kişiye de tecavüz ettiler. Oh Çanakkale yi geçseler Türklere neler yapacaktılar acaba? 

Ben tahmin edebiliyorum. On milyon Türk ölse Avrupalı ve Amerika lı dostlarımız üzülür mü acaba? Çanakkale yakın tarihimizdir. İncelenirse her şey ortaya çıkar. Osmanlının yıkılma sebepleri de net olarak anlaşılır. Bir kaç vatan sever aydınlarımız Çanakkale savaşına kadar Yurdumuzun içinde ki durumu, döndürülen entrikaları, tarafsız olarak inceleyip kitap yazması ve bu kitabın ders kitabı olarak okullarda okutulması lazım. Fakat yapmıyorlar işte. Gizli kalsın istiyorlar.

Dersim İsyanı, Şeyh Sait İsyanı niçin olmuş? Ülkemize oynanan oyunların hepsi aydınlanır. Yok Gelibolu Savaşı, Çanakkale Savaşı kahramanlıklarımız bilmem ne, hep bunları anlatır ve haklı olarak gururlanır bir taraftan da halkı kandırırız. Kahramanlık nedir? Kurşunu yiyene kadardır. Kurşunu yedikten sonra ne kahramanlık kalır ne bir şey. 

Önemli olan bu savaşlar neden çıktı? Dünya devletleri Ülkemizi neden işgal etmek istediler? Kimler yardım etti? Bu duruma kimler getirdi? Hala daha yardım ediyorlar ve aynı oyunları sürdürüyorlar? 

Bunların cevaplarını bulmak, meydana çıkarmak ve sorunları kökten çözmek daha doğru olmaz mı? "Çanakkale geçilmez" Yarın ya Çanakkale geçilirse? Biz bir kaç asırdan beri, bindik bir alamete, gidiyoruz kıyamete. Hem de hep aynı oyunlarla. Çanakkale yi bir geçerlerse, o satılmışların halini bir seyredeceğim, Allah ömür verirse tabi. 
     

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder