SAYFALAR

12 Ocak 2016 Salı

EŞEĞİN GÖLGESİ


Yunanlı filozof Demostenes Atina'da bir toplantıda konuşmak için kürsüye çıkar fakat dinleyiciler kendisini dinlemeyip aralarında gürültüye devam ederler.

Bunun üzerine Demostenes halka hitaben şöyle bir fıkra anlatır:

"Vaktiyle bir Atinalı bir yere gitmek için bir eşek kiralamış. Eşeğini kiraya veren adam da aynı yere gideceği için beraberce yola koyulmuşlar. Tam yarı yola geldiklerinde bir sıcak basmış. Dinlenmek için mola vermek zorunda kalmışlar. Ortalıkta hiç gölgelik bir yer yokmuş. Eşeğin asıl sahibi hemen eşeğin gölgesine sığınmış. Bunu gören öteki adam hiddetlenmiş:

- Oraya oturmak benim hakkım  demiş.

- Niçin?

- Çünkü eşeğini kiraladım ben!...

- Ama ben eşeğin gölgesini kiraya vermedim ki!

Derken aralarında muazzam bir kavga çıkmış.

Demostenes, bunları anlattıktan sonra hemen kürsüden iner.

Dinleyicilerin:

"Sonra ne olmuş, anlatsana?" diye bağırmaları üzerine, tekrar kürsüye çıkar ve:

"Ey ahali ! Sizin iyiliğiniz için konuşacaktım dinlemediniz. Ama bir eşeğin gölgesini nasıl da merak ediyorsunuz." diye söylemiş ve bundan sonra Demostenes'in konuşmasını halk dikkatle dinlemiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder