SAYFALAR

23 Ağustos 2013 Cuma

BABA NASİHATİ

Benim bir tamirci arkadaşım var. Şaşmaz da oto tamirciliği yapar. Bir zamanlar bir oto tamircisi arkadaşımın dükkanında oturuyorduk. Bu arkadaşım gazeteye ilan vermiş veya oturduğu mahalleye duyurmuş. Dükkanında çalışmak üzere bir çocuk arıyordu. Ben de orada oturup muhabbet ederken bir çocuk dükkana geldi ve çalışmak istediğini, ailesine bakacağını beyan etti. Dükkan sahibi çocuğa bir kaç soru sormakla işe başladı. Önce kendi adı, sonra anne ve babasının adı. Ve daha sonra bir imtihana dönüştü. On yaşlarında ki bu çocukta patron bozuntusu bu dükkan sahibinin bütün sorularını cevaplandırıyordu. İstanbul'un fethi, kurtuluş savaşı ve bir çok sorulara şıp diye cevap veriyordu. Adamın bildiği sorular bitti. Çocuğu soruda tutamayınca adam da sinir oldu. Ve en son olarak "Bugün dolar kaç liradır?" dedi. Çocuk biraz düşündü. Ben anladım. Bu sorunun cevabini bilmiyordu fakat cevap verdi. "Ağabey babam bana 'Oğlum hayatta dolar, mark işlerine girme. Girersen her zaman zararlı çıkarsın' demişti. Ben de onun için ilgilenmiyorum." dedi. Ve işe girmeği de kazandı tabi. Oto tamircisi olacaktı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder