SAYFALAR

8 Mayıs 2015 Cuma

YA EVİM

metroya asılan afiş
Metro ve Otobüslere ilan yapıştırmışlar. 'ARACIM GÜVENDE' Büyük şirketlerin, bankaların, siyasi partilerin, turistik yerlerin ve bir çok şeyin reklamını gördüm de polisin reklamını hiç görmemiştim. Bir şeyi reklam etmek karşı tarafı kandırarak yutturmaktır. 

Yine de reklam edilir vatandaş inceler beğenirse alır veya verir. Ee şimdi adam polisi reklam ediyor. Ben beğenmesem başkasını seçmek hakkım var mı? Doktor, öğretmen, avukat ithal edilecek dendi, acaba polis, askerde mi ithal edilecek te reklam ediliyor. Yoksa polis vatandaşa "Ben kendi derdime düştüm, seni koruyamam, sen kendi çarene bak mı" demek istiyor. 

'ARACIM GÜVENDE' başlığı altında bir kaç tavsiyede bulunmuşlar ve metrolara belediye otobüslerine asmışlar. Galiba aracını çaldırma demek istiyorlar. Ya evim güvende değil mi? Güvende, güvende, o da güvende. Hırsız kırsın, girsin, yemeyip biriktirdiğin neyin varsa alsın gitsin yine güvende. Öyle ya evini yiyecek, götürecek halı yok ya. 

Ben zaman zaman bahsederim on yıla yakın Ankara Hırsızlık ve Oto Hırsızlık Bürolarında çalıştım, bir yıl kadar da Hırsızlık Büro Amirliği yaptım. Az çok nasıl olduğunu bilirim fakat benim başıma gelenin nasıl olduğunu bir türlü anlayamadım. Eylül Ayında ben Rize de iken Ankara da ki evime hırsız girdi. Komşuların haber vermesi üzerine gece saat 01.00 de yola çıkarak apar topar yedi saatte Ankara'ya geldim. Polise haber verdik. Resmi ve sivil iki polis ekibi geldiler. Evde iyi bir inceleme yaptılar. Daha doğrusu kullandıkları kimyasallar ile evimi mahvettiler ve harcadıkları malzemelerle devlete de zarar verdiler. Ne için? Evime giren hırsızı tespit edip bulmak için. Bu kadar uğraş daha ne için olabilir? 

Vatandaşın huzur ve güvenli yaşamasını sağlamak için. Polisin görevi, hırsızın eve girmesini önlemek; olmadı girdi ise tespit edip yakalayarak, çalınan malları çıkartmak ve sahibine teslim etmek. Ne ise onlar yanı polisler hiç bir delil elde edemediler. Biraz da üzülmüş görünerek gittiler. Çünkü eski meslekdaşları yanı bana hiç yaranamamışlardı. Benim hırsız profesyonelmiş ve eldiven kullanmış. İş başa düştü. 

Çalınan antika altın çakmağımı ve Zelus marka altın saatımın Trabzon da bir antikacıda olduğunu tespit ettim ve her şeyi dört dörtlük delillendirerek yakalanması için internetten aldığım belgeleri ile polise giderek ikinci bir müracaatta bulundum. "O tamam hemen ekip çıkaracağız." dediler. Ben o günü ekip çıkacak sandım. Aradan altı ay geçti üç defa telefon açtım, bir defa da kendim gittim. "Yazı yazdık daha cevap alamadık." dediler ve hala daha haber yok. 

Şimdi çok merak ediyorum Sizler zarar görenin yanında ki polisler misiniz, yoksa suçlunun yanında ki polisler misiniz? Bir de madem suçluyu yakalamayacaktınız benim evimde boş yere niçin inceleme yapıp her yeri kanserojen maddelerle berbat ettiniz? Madem suçluyu yakalayacaktınız ben tespit ettim, siz niçin yakalamıyorsunuz? Sözde "Her şey güvende, her şey yolunda." Bu insanlarla dalga geçmektir. İnsanları kandırmaktır. 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder