SAYFALAR

16 Kasım 2012 Cuma

ŞAŞTIM

Kafadar iki hırsız, herkes malını iyi muhafaza ettikleri için uzun süre hiç bir şey çalamazlar.
Bir gün tarlasında çift süren  yaşlıca bir adam görürler.  Bu ihtiyarın öküzlerini çalmağa karar verirler.
Bir hırsız saklanır.
Diğer hırsız tepe üstüne çıkarak "Şaştıııııım, şaştııııım" diye bağırmağa başlar.
Çok merak eden çiftçi birkaç defa olduğu yerden sorsa da bağıran hırsızdan bir cevap alamaz.
Öküzleri ve sabanını tarlanın ortasında bırakır ve bağıran hırsızın yanına gider. Çiftçi hırsızın yanına giderken, diğer hırsız öküzlerden birini boyunduruktan çözerek çalar götürür. Öbür hırsız hala daha "Şaştıııım, şaştııım" diye bağırmaktadır.
İhtiyar çiftçi bu bağıranın yanına gelir ve "Hayrola evladım neye şaştın da bağırıyorsun?" diye sorar. Hırsız ihtiyarın tarlasını ve sabanını gösterir; "İki saat ten beri seni seyrediyorum. Tek öküz ile nasıl çift sürüyorsun. İşte ona şaştım bey amca" der.
Çiftçi de dönüp tarlasında bıraktığı sabanına bakar ki, hakikaten tek öküz koşulu. Öküzlerin öbürü yok.
İhtiyar çiftçi "Allah, Allah, bu işe bende şaştım, evladım" der ve gider.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder