SAYFALAR

18 Temmuz 2013 Perşembe

NASIL ZENGİN OLMUŞ

Çok zengin bir iş adamı ile gazeteciler röportaj ediyorlarmış. Fabrika ve kendisine ait iş sahaları hakkında sorular sorup notlar aldıktan sonra gazetecinin biri "Peki sen nasıl zengin oldun?" diye bu adama sormuş.

Adam anlatmış:
- Efendim. İkinci dünya savaşı sonlarıydı. Cebimde hiç param yoktu. Bir gün hamallık yaparak 20 dolar kazandım. Ertesi gün on dolara limon aldım ve ayak üstü o gün hepsini sattım. Beş dolar kazandım. Ertesi gün on beş dolarlık limon aldım ve yirmi beş dolara sattım. On dolar kazandım. Bir ay sonra limonlardan ettiğim kar 120 dolar kadar dı. Ben artık her gün limon satmağa devam ettim.

Adam daha anlatırken gazeteci;
"Anladım efendim. Limon satarak bir kaç sene sonra, bu kadar zengin olup, iş sahaları kurdunuz. Değil mi?"
Zengin adam cevap veriyor:
"Hayır efendim. Teyzem ölünce bana on milyon dolar miras kaldı ve zengin oldum." der.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder