SAYFALAR

3 Şubat 2012 Cuma

YEŞİL RİZE

1998  Ankara Ahlak Amiriyim. Gece çalışmalarımdan sonra sabah oldu. Eve giderken Cebeci de 'Salon Yeşil Rize' isimli bir kahve gördüm. Şoförüme "Dur şurada bir çay içelim" dedim. 

İçeri girdik ikişer çay içtik. Telsizi filan saklamama rağmen adam polis olduğumuzu anlamış ki bizden çay parası almadı. Teşekkür ettim ve çıkarken "Rize'nin neresindensin? Hemşerim." diye sordum.
Adam "Ben Niğde'liyim, Rize li değilim, Ağabey." dedi. "Burayı sen çalıştırmıyor musun?" dedim. "Evet, ben çalıştırıyorum." dedi. "Sen Niğde'lisin, kahvenin ismi niçin Yeşil Rize? Rize li den mi devir aldın?" dedim.
"Ağabey Emniyet şimdiye kadar Kürtlerin elinde idi. Bu kahvenin adı Şanlıurfa idi. Şimdi Emniyet Lazların eline geçti. Ahlak Amiri Rize'li imiş ben de adını değiştirdim 'Yeşil Rize' koydum. Ne zaman Emniyet Türk'lerin eline geçer o zaman Niğde ismini koyacağım" dedi. Orada anladım ki ne kadar tarafsız uygulama yapsan, vatandaş kendi değerlendirmesini kendine göre yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder