SAYFALAR

3 Mart 2012 Cumartesi

şiir SEN SAKLAMIŞSINDIR

1954-annem ve ben
Bu şiir; çok sevdiğim, fakat kendisine hiç söylemediğim Şair Yeğenim Secaattin Öztürk'ten geldi. Babaannesine, yani dünyanın en güzel kadınına yazmış. Şimdi biri var, biri yok, her ikisini de öpüyorum. Güya isimsiz yazmış. Altına ismi ben yazdım. Babaannesi kendini çok seviyor, bulduğu her şeyi kendine saklıyor ya...Gençliğini de sakladığından şüpheleniyor ve kaleme dökmüş.

Babaanne!
Sandığında ne sakladın?
Kırsam kilidini yine gizlice
Bir çocukça muziplik yapsam
Neler sakladın bana acaba?

Babaanne!
Ne bağladın yaşmağının ucuna
Çözsem şimdi sen uyurken usulca
Yine bakır on kuruşlar düşermi
Çocuk avuçlarıma acaba?

Babaanne!
Bir hırsızlık daha yapsam
Yaşmağının ucunda
Ceviz oymalı çeyiz sandığında
Çocukluğum saklı durur mu acaba?

Babaanne!
Hani çok severdin beni ya
Yapmışsındır bir iyilik
Yaşlanınca sevinsin diye
Saklamışsındır çıkınında
Biraz gençlik, biraz çocukluk

Ne yapsam çalsam mı acaba?
Yoksa kalsın mı en son umudum diye
Sandığın da zulada?
Yazan : Secaattin Öztürk

www.siirsanati.com.
Bugünün çok sevilen şiirlerinden biriydi...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder