SAYFALAR

16 Eylül 2013 Pazartesi

ECEVİT DİYE

1974 yılında Şanlıurfa dan Mahmut Ş. (Topal Mahmut) adında Sivas lı bir arkadaşımız Adana ya tayın olmuş geldi. 1975 yılında bir görev için üç arkadaş Urfa ya gittik. Urfa da çalıştığı için arkadaşımız Mahmut ta bizimle birlikte Urfa ya geldi. Urfa sokaklarında dolaşırken bir fotoğraf stüdyosunun vitrinin de bu arkadaşımızın çerçeveli resmini gördüm. Hemen Mahmut'a sordum "Sen ayrıldın geldin resmin vitrinlerde ne geziyor? Yoksa artist mi olacaksın?" dedim. "Ya hakikaten bir ara burada resim çektirmiştim. Bu böyle çerçeveli büyük resmimi niçin yapmış?" dedi ve içeri girip kendisine sorduk. Fotoğrafçı zaten bizim Mahmut u tanıdı. Çay filan ikram etti. Mahmut bu çerçeveli fotoğrafını almak istedi. Fotoğrafçı "Alma kardaş, ben senin resimlerini bu beyinsiz adamlara 'Bülent Ecevit' diye satıyorum. Çok para kazandım. Hala daha kazanıyorum. Bu resmi yaptıran adam da biraz sonra gelecek" dedi. Hepimiz şoke olduk. Hakikaten Bülent Ecevit'e çok benziyordu. Urfalılar vitrinde gördükleri zaman "Hele biye de yapiysen Karaoğlan ın yesminden." deyip satın alıyorlar mış. Mahmut hemen tepki gösterdi. Mahkemelik oldular. Gazeteler bu resimleri bastılar ve olayı anlattılar. Bülent Ecevit bu arkadaşımızı koruma olarak yanına almak istedi, Mahmut gitmedi.   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder