SAYFALAR

6 Eylül 2013 Cuma

GERİDE

 tıklayın ve büyütün
Ağustos ayında vakit geçirmek için memleketim Rize ye gittim. Dr. Ahmet Maranki den 'Karadeniz suyunun insan vücuduna daha faydalı olduğunu' duymuştum. Bu nedenle kıyı boyunda denize girmek için yer ararken bakın nere rastladım. Nasrettin Hocanın memleketi olduğu iddia edilen Akşehir de Hoca nın büyük bir evini yaptırmışlar. Her tarafı açık. Kocaman sağlam bir kapısı. Ve bu kapının de büyük bir kilidi varmış. Hep duyardım hemşerilerim "Kendin pişir kendin ye 100 metre geride." diye yollara ilan yazarlardı. Ve durum gülünç değerlendirilir, fıkralara konu olurdu. Fakat bu sefer iyi bakın Karayolları da aynı şeyi yapmış. Rize de bu resmi çektim. Yoksa resimsiz anlatsam inanmazdınız. Galiba Trabzon Hava Alanını kastediyor. "56 kilometre geride" Hah aklımda iken söyleyim. Nasrettin Hocanın Eskişehir Sivrihisarlı, Kayserili, Kırşehirli, Nevşehirli olduğu iddia edilir. Azerbaycan da Türbesi vardır. Kısacası dünya devletlerinin bir çoğu da Nasrettin Hocayı sahiplenirler. 1996-97 UNESKO tarafından Uluslar arası Nasrettin Hoca Yılı ilan edilmiştir. Bence de bana sorarsanız Nasrettin Hoca Rize de doğmuştur. Rizeli dir. Temel ve Dursun ların akrabasıdır. Eğitim almak için sonradan Konya ya gitmiş olabilir.
   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder