SAYFALAR

19 Temmuz 2012 Perşembe

ARADA 'R' VAR

Çok aksi ve sert bir Komutan Hasan KIRÇ başka bir ilde ki askeri birliğe yeni tayın olur. Daha önce soyadı ile ilgili bazı sıkıntılar yaşamış olacak ki, gider gitmez bütün personeli toplar ve bir konuşma yaparak kendini tanıtır.
"Arkadaşlar bakın benim adım Hasan, soyadım KIRÇ tır. Arada 'R' var. Sakın unutmayın. Yanlış söyleyen veya yazan olursa, onu çok kötü haşlarım. Doğduğuna pişman ederim. Tekrar ediyorum. Arada 'R' var. 'KIRÇ' sakın 'r' sız öbürünü söylemeyin " der.

Bütün erat öyle korkarlar ki her yerde, yatarken, kalkarken, yemek yerken, kendi kendilerine (arada ‘R’ var ‘KIRÇ’) diye diye komutanın soyadını iyice ezberlerler.
Komutan da bu konu da çok hassas olduğunu göstermek için zaman zaman gördüğü askeri çağırır ve;,
"Söyle bakıyım benim soyadım nedir?" diye sorar.
Asker "KIRÇ Komutanım" deyince, "Aferin, işinin başına." der.
Her asker de komutanın soyadını kusursuz söylerler.

Bir sabah tören esnasında komutan Karadenizli bir askeri görür ve;
"Ey asker, bir adım öne çık. Söyle bakıyım, benim soyadım nedir?" diye sorar.
Ey vah Karadenizli asker bir adım öne çıkar fakat heyecandan komutanın soyadını unutur, cevap veremez ve öyle sessiz bekler.
Komutan:
"Söylesene lan, beni delirtme, soyadım nedir?" diye askere bağırır.
Asker temelli ne yapacağını şaşırır.
Yanlarında ki diğer askerler bakarlar ki durum kötü, Karadenizli askere yardım etmek isterler ve komutan duymadığı gibi; "Arada R var, arada R var" diye fısıldayarak elleri ile de kalçalarını  işaret ederler.
Karadenizli asker çok şükür komutanın soyadını hatırlar ve cevabı hemen yapıştırır:
" GÖRT..Komutanım !"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder