SAYFALAR

8 Temmuz 2012 Pazar

İKİ ŞAHİT

1977 yılında Adana Dağlıoğlu Mahallesinde; kendine ait bakkal içerisinde 60 yaşlarında bir şahıs akşam üzeri bıçaklanarak öldürülmüştü. Olay faili meçhuldu. Çevreden araştırma yaptık.

Hemen yanındaki derme çatma şalgamcı ve orada çalışan iki genç çocuklar Damadı Dursun'un kendisinden para isteyip vermeyince öldürdüğünü söylediler. Şahit olan adam kalın camlı bir gözlük takıyordu. O saatte o gözlükle göremezdi. Bu adamın yanında çalışan iki genç çocuk ta aynı şekilde gördüklerini, damadın kayın pederini öldürdüğünü söylediler. Ölen şahsın damadı Dursun'u yakaladık. Sarhoş biriydi, fakat cinayet işleyecek tip değildi. Zaten yemin billah etti ki "Ben öldürmedim" O şekilde ifadelerini alıp Adliyeye yolladık, Dursun tevkif oldu. Fakat bu öldürdüğüne bizlerde inanmamıştık. Bir ay kadar sonra cezaevindeki Dursun bir mektup bıraktı; "Kayın pederimi öldürmedim. Kim öldürdü ise faili bulunsun. Ben bu leke ile yaşayamam." diye tazıyordu. Üzerine benzin döküp kendini yaktı ve öldü.

Bir yıl kadar sonra şüpheli olarak yakalanan Mardin'li iki kişi öldürdüklerini itiraf ettiler. Olay yeri tesbit tutanağında gerçek fail oldukları ve gasp için olayı işledikleri anlaşıldı. Meslek hayatımda bir kaç defa böyle olaylarla karşılaştım. Onun için her zaman derim "Söylenenin yüzde dördüne, gözlerinizle gördüğünüzün yüzde kırkına inanın." Gözünüzle gördüğünüz ve doğru bildiğiniz bir olayda dahi, zaman sonra yanıldığınızı, hatta çok yanıldığınızi anlayacaksınız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder