SAYFALAR

19 Temmuz 2012 Perşembe

TUVALETTE BULMUŞ

Doğu Karadeniz de Lazlardan bir hemşerimiz, yayladan gelirken, yolda jandarmalar tarafından tabancası yakalanır. Karakolda ifadesi alınırken yakın akrabaları ifade öğretirler. Silahı yakalanan adamda Karakolda onlar öğrettiği gibi; "Silah benim değildir. Yayla yolunda gelirken tuvalete gittiğim zaman orada buldum ve üzerime aldım. Getirip Jandarmaya teslim edecektim ki tam o arada yakalandım." şeklinde ifade verir. Mahkemeye çıkarken de "Sakın burada verdiğin ifadeni değiştirme" diye sıkı sıkı tembih ederler.

Hakim ifade alırken adamı almış karşısına "Bu silahı neden taşıyorsun? Suç olduğunu bilmiyor musun?" diye bir güzel azarlamış.
Adamda "Silah benim değil. yolda tuvalette buldum." diye diretmiş. Diretmeğe diretmiş te hakim yutar mı? Sanığa sormuş:
- Nerede, nasıl buldun?
- Efendum yayladan gelirken yolda buldum.
- Yalan diyorsun yolda silah bırakmazlar.
- Efendum, yayla yolunda tuvalete gittim orada buldum.
- Anlat hangi yerde, nasıl buldun?
- Efendum, Derebaşında tuvalete gittim. Tuvaletin kapısında çividen asılıyordu. Oradan aldım ve köye gelirken yakalandım.
- He.. yalancı, şimdi yalanını yakaladım. Derebaştaki tuvaletin kapısı içe değil dışa doğru açılıyor. Orda asılı olsa başkası dışardan görür alırdı. Yalan söylüyorsun. Doğruyu söyle.
Adam daha direnemiyor ve;
- Tamam hakim bey silahı bulmadım, bana aittir. Cezama razıyım.
Tevkif oluyor ve jandarmalar duruşma salonundan götürürken, kendine ifade öğreten yakın akrabaları adamın yanına yaklaşıp; "Niçin ifadeni değiştirip kendini yaktın?" diye sinirli sinirli söylenirlerken.
Sanık ta bu yakınlarına;
"Ben ne bileyim Fındıklı'da ki ceza hakimi Derebaşta ki tuvalete gitmiş" diyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder