SAYFALAR

26 Ocak 2012 Perşembe

ATLARIN NAL İZLERİ

Fındıklı'ya Ticaret Lisesi daha yapılmadan önce sadece Fındıklı Ortaokulu vardı ve ben bu okulda öğrenci iken Tarih ve Coğrafya derslerine Yurdanur Kumman isimli bir bayan öğretmen gelirdi. Kendilerini hürmet, saygı ve sevgilerimle anıyorum ve müsaadeleri olursa bir anı anlatmak istiyorum.

Eskiden öyle googlee haritaları veya nevigasyonlar yoktu. Okul da birkaç tane haritalar bulunur, ders zamanı o haritalar sınıf başkanı tarafından sınıfa getirilir. Karatahtanın önünde üst tarafına özel yapılmış bir kancaya veya harita sehpasına takılır ve öğretmenler tarafından o harita üzerinde gösterilerek ders anlatılırdı. Bu haritalar hatırladığım kadarıyla üç çeşitti. Siyasi, Fiziki ve Tarihi diye ayrılır, anlatılacak ders hangisini kapsıyorsa o harita getirilerek kullanılırdı. Bu haritalar okula ait ve her zaman okulda bulunurdu. 

Bir de öğrencilere ait coğrafya kitapları vardı. Yurdanur Kumman hocamız daha önce ki yazılarım da da bahsettiğim gibi çok güzel öğrencilerin ilgisini toplayarak iyi bir ders anlatım üslubu olduğu için ben kendilerini büyük bir zevk ve ilgi ile dinler bazı derslerin de kitapta olmayan püf noktalarını kitap üzerine o anlattıkça ben kalemle not alırdım ve bu aldığım notlar da hiçbir zaman aklımdan çıkmaz dı ve her zaman da bu sorularla karşılaşırdık. Hiçbir zaman sorulan sorulara parmak kaldırmam fakat direk bana soru sordukları zaman da hemen şak diye cevabı yapıştırırdım. Onun için sınıfta sorulan soruyu kimse bilememişse en son hocalar bana sorar ben de oldukça hepsine doğru cevaplar verirdim. Onun için mi bilmem genel de hocalar da beni severlerdi veya ben öyle hissederdim. Hatta öğrenci arkadaşlarım bile takıldıkları soru filan olduğu zaman gelir bana sorarlardı.

Bir gün Hoca ders anlatırken ‘FİZİKİ’ haritayı tahtaya asmış ve “Çocuklar bu haritanın üzerinde görmüş olduğunuz nokta nokta ile gösterilmiş koyu kahverengi yerler dünyamızda ki çölleri gösterir diye anlatmış. Bu anlattığı da kitapta yazmadığı için ben kitap üzerine kısa not almıştım ve bu soruyu bir gün soracağını kesin biliyordum. 

Bir zaman sonra ki coğrafya dersinde hakikaten "Çocuklar haritada ki nokta nokta görülen bu işaretler neyi gösteriyor?" diye sordu. Önümde oturan Arkadaşım Kani hızla hoca görmediği gibi biraz geriye doğru yan dönerek ve aceleyle “Neyi gösteriyor?” diye bana sordu. Bende bir den aklıma geldi ve muziplik olsun diye onun öyle söyleyeceğini hiç düşünmediğim için "At izlerini" dedim. Hemen hızla elini havaya kaldırdı ve 'Hocam' diye de bağırdı. Öyle söylediğime çok pişman oldum fakat daha engel olamazdım. Ok yaydan çıkmıştı bir kere. Başka hiç kimse zaten el kaldırmamıştı. Kani de biraz tembel öğrencilerden di. Hocanın hoşuna gitmiş olacak ki "Aferin Kani son zamanlarda çalışkan oldun. Kalk söyle de arkadaşlarının hepsi utansınlar bari" dedi. Kani ayağa kalktı ve ben dediğimi hayalinde daha da süsleyerek "Hocam haritadaki nokta noktalar eskiden savaşlarda koşturan atların nal izlerini; hatta o tek noktalar, ayağı kırılan topal atların ayak izlerini gösteriyor." dedi.

Herkeste bir dakika kadar bir suskunluk, sessizlik oldu. Herhalde şoke oldular. Sonra da sınıfta nara tufanı koptu ve beş dakika kadar gülmek sürdü. Gülmek faslı geçtikten sonra demek ki benim ona söylediğimi hissetmiş ki bana numaram ile hitap ederek; “Kalk 316 sen söyle eğer söyleyemezsen senin ağzını kulaklarına kadar açacağım.” Dedi. Kedi gibi boynum bükük ayağa kalktım ve sorunun cevabını verdim. Öldülerse rahmet, sağ iseler sıhhat diliyorum. Ha aklımda iken sorunun cevabini de vereyim Dünya üzerinde ki çöl olan bölgeler fiziki haritada noktalarla ve yerleri de koyu olarak gösterilirmiş.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder