SAYFALAR

27 Ocak 2012 Cuma

NESLİ TÜKENİYOR

Kızım Ankara Siyasal Bilgiler Fakültesi Uluslar Arası İlişkiler Bölümü mezunudur. Fakat Avrupa Birliği Genel Sekreterliğinde, Balıkçılığın Geliştirilmesi ve tanıtılması için çalışıyor. Yanı kısacası Türkiye balıkçılığın neresinde, ve nasıl geliştirilir, daha iyi nasıl olur? Onları araştırarak Ülkemiz için hayırlı olmağa çalışıyor. Okuduğu bölümle çalıştığı birim arasında dağlar kadar fark var fakat verilen görevi laiki ile yapmağa çalışıyor.

Kendisi hiç fikir beyan etmedi fakat bana göre bitirdiği okul ile yaptığı görev arasında hiçbir bağlantı ve benzerlik yok. Balıkçılık herhalde Ziraat Fakültelerinin kapsamına girer. Şimdi ise yaptığı araştırma ve çalışmalar neticesinde mesleği hakkında bildiğini; değil ziraatçılar, hocaları dahi bilemezler. Hem de işine çok titiz her  bildiğini harfiyen uygulamağa çalışır.

Bir akşam eve gelir gelmez çok üzülmüş olduğu her halinden belliydi ve; "Baba biliyor musun çinekop balığı lüferin yavrusudur ve çok avlandığı için nesli tükenmek üzeredir. Düşünebiliyor musun birkaç yıl sonra lüfer veya çinekop yemek için denizlerde bulamayacağız. Onun için bu balığı avlamak yasaklandı. Halkta bilinçlenip kimse yememeli ki, balıkçılar bu balıkları yakalamasınlar." Dedi. Hep birlikte üzüldük.

Ben de deniz ürünlerinin hepsini severim fakat çinekop ve lüfer balıklarını hakikaten çok severim. Aklıma geldi ya ertesi gün balıkçıdan çinekop balığı aldım akşamdan eve getirerek pişirdik. Tabi kendisi de işten eve gelmiş çinekop balığı aldığımı anlayınca biraz üzüldü ve; "Aaa bu çinekop balığı niçin aldın Baba?  Dün bu balığın nesli tükeniyor. 'Yemeyelim, alma' demedim mi?" Dedi. Haydaa hiçte karşı çıkacağını düşünmemiştim.

Ben de cevap verdim; "Kızım dün nesli tükeneceğini söyledin. Ben de tükenmeden biraz yiyelim diye düşündüm ve aldım" dedim. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder