SAYFALAR

28 Ocak 2012 Cumartesi

ZÜLM EYLEMEZ


sinop cezaevi
(20 Temmuz 2022 de güncellendi.)

Geçen bir yazımda "Allah'tan korkmam, insandan korkarım" demiştim. Demek istediğim; doğru düşünüp, doğru yapan bir insan olursan veya öyle olmağa çaba gösterirsen, göreceksin sende Allah'tan korkmayacaksın çünkü Allah'ın yanlış işi hiç yoktur ve sana bir şey demez. Mesele doğruyu seçip yapabilmektir.

Dünya art niyetli insanlarla doluyken Allah doğru insanlarla niçin uğraşsın?

Herkes bilsin ki Allah'ın adaleti tamdır ve yerindedir. Hiç bir şeyi atlamaz ve unutmaz. Her şeyi yerli yerinde ve zamanında yapar. Ne yapar? Kullarını kontrol eder ve kendi yolunda gidenlere, kul hakkı yemeyenlere, yetim hakkı yemeyenlere, kendinden güçsüzleri ezmeyenlere, yeri geldiği zaman herkese iyilik edenlere, canlı cansız Allah'ın yarattığı her şeye karşı saygı duyanlara Allah kötülük eder, onları cezalandırır mı? Cezalandırmaz. Çünkü Allah doğruluktan yanadır. 

Eğer bu saydığım meziyetleri olan bir insanı Allah cezalandırırsa, o zaman adaletli değildir, o da kötülerin yanındadır ki haşa Allah adaletlidir. O zaman insanlar her zaman kendilerini yoklamalı ve Allah tan korkmamalı, eğer kurallara uymamışsa korkmalı, ben de bu nedenle korkmuyorum. Eğer saydığım meziyetlerin hepsine harfiyen uyuyorsan ve Allah sana yine de kötülük veriyorsa, o zaman kalbini yoklayacaksın. Sen ille ki bir kötülük yapıyorsun ki Allah sana kötülük veriyor. Sakın aldanma sen beni ve bir başkasını kandırabilirsin fakat Allah'ı asla kandıramazsın. 

Sen hırsızlık yaparsan, belki daha yapmaz vaz geçer diye merhamet gösterir, Allah sana biraz fırsat verse de, zaman gelir yakalanır yaptıkların cezasını çekersin. Geçenlerde Diyanet başkanlığından bir açıklamaya rastladım; tartışmalı hadisi kaynak göstererek diyor ki 'Pahalılık ve Yokluk  Allah'tandır’ O zaman kendilerine sormak lazım; "Allah sizlere zırhlı arabalar ile öyle lüks hayat yaşamak niçin vermiş? Halk yoksul iken sizler lüks hayat nasıl yaşıyorsunuz? Allah sadece yoksulları mı denemek istiyor, neden?" İnternet Google yazarsanız okursunuz; 'Gizlenen Hadisler ve Tartışmalı Hadisler' herkes açıp okuyabilirler. Onun için hep diyorum ki her konuyu hemen kabul etmeyin. Üzerinde düşünüp inceleyin. Allah insanlara akıl fikir vermiş. Her duyduğunuza inanın, kabul edin dememiş. Düşünün demiş. Deve sidiğinin insana faydası olur mu?
 
Çok beğenip taktir ettiğim Namık Kemal'den örnek vermek istiyorum. Hayatı zindanlarda geçen Namık Kemal Sinop Cezaevine atılırken kapının üzerinde şöyle bir beyit görür:
'KİME ZÜLMEDERSE MEVLASI, O NA NASİP OLUR SİNOP HAPİSHANESİ.' demek ki daha önce bu cezaevinde bir kaç defa yatan bir suçlu, ne kadar ızdırap çekmiş ki o yazıyı yazmış.

Namık Kemal görevlilere; "Bu yazı yanlış yazılmış, müsaade ederseniz silmek istiyorum." der. Görevliler hayır silemeyeceğini söylerler. O zaman altına yazı yazmak için müsaade ister ve müsaade ederler, o da yazar:
'HAŞA KİMSEYE ZÜLMEYLEMEZ MEVLASI, İNSANLARIN ÇEKTİĞİ FİİLİNİN CEZASI.'

Hadi sonunu da söyleyim merak edersiniz şimdi. Namık Kemal bu yazıyı yazdıktan sonra cezaevine girer. İlk yazıyı yazan şairde hala içerdedir. Tanışır ve konuşurlarken, yazan şair Namık Kemal'e "Kapının üzerine bir yazı yazdım fakat pişman oldum. Çıkarken sileceğim." Der. Namık Kemal de "Yazını okudum ve hoşuma gitmedi ben sildim. Sen onu düşünme." der.

Kapı üzerinde ki yazı şöyle olmuştur;
- 'KİME ZÜLM EDERSE MEVLASI, ONA NASİP OLUR SİNOP HAPİSHANESİ.'
- 'HAŞA KİMSEYE ZÜLMEYLEMEZ MEVLASI, İNSANLARIN ÇEKTİĞİ FİİL'İNİN CEZASI.'
Anlıyacağınız insanlar ne çekiyorlarsa yaptıklarının cezasını çekiyorlar. Bazan da istisnalar oluyor, suçsuzları yanlarında yakıyorlar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder